این دستورالعمل برای متخصصانی است که داوری مقالات را برای نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی پذیرفتهاند و ملاحظات اساسی نشریه را برای بررسی استاندارد مقالات اعلام می کند. در مورد اهداف، چشمانداز و استانداردهای نشریه توضیحات کاملی در بخش راهنمای نویسندگان آورده شده است. تمام نسخههای ارسال شده برای داوری ارسال میشود، مگر آنکه مقاله ارسالی خارج از اهداف نشریه بوده و یا آنکه سوء رفتار نویسنده (سرقت ادبی) محرز شود.
تمام مقالات ارسال شده توسط دو یا سه داور متخصص در آن حوزه بررسی میگردد و نظرات براساس پذیرش، تجدید نظر و یا رد اعلام میگردد. انتظار میرود داوران رفتار سوء نویسنده مانند سرقت ادبی و یا هر رفتار غیر اخلاقی دیگر را به سردبیر اطلاع دهند.
مراحل داوری:
1- با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.
2- در پنل نقش کاربر، واژه داور را انتخاب کنید تا وارد صفحه داوری شوید.
3- روی کد مقاله کلیک کنید تا مشخصات فایل اصلی مقاله را دریافت کنید.
4-در بخش داوری امکان ارسال نظرات برای سردبیر و نویسنده وجود دارد. لطفا از ذکر نام خود در بخش نظرات به نویسنده خودداری نمایید.
5- در مرحله بعد پرسشهای کلی و امتیازدهی به مقاله است که لطفا آن را کامل نمایید.
6- در نهایت با انتخاب گزینه مناسب و مورد نظر خود و ارسال نتیجه داوری، فرآیند داوری را پایان دهید.
میانگین زمان داوری: 2 ماه
نام و نام خانوادگی |
سمت |
سازمان | ORCiD | publons |
علی اکبر ارجمندنیا |
دانشیار گروه روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
AAD-9372-2022 | |
احمد به پژوه |
استاد گروه روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
|
|
شهلا پاکدامن |
دانشیار گروه روانشناسی تربیتی تحولی |
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی |
||
سیده سمیه جلیل آبکنار |
دکتری روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
AAD-9076-2022 | |
سعید حسن زاده |
دانشیار گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
||
مرجان حسنی راد |
دکتری روان شناسی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
||
سیمین حسینیان |
استاد گروه مشاوره و روان شناسی |
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا (س) |
||
الهام حکیمی راد |
استادیار گروه روان شناسی و مشاوره |
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی |
||
شقایق زهرایی |
استادیار گروه روان شناسی و مشاوره |
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا (س) |
|
|
لیلا سالک ابراهیمی |
استادیار روانشناسی بالینی گروه روانپزشکی |
دانشگاه علوم پزشکی تبریز |
||
میترا حکیم شوشتری |
دانشیار روانشناسی گروه روانپزشکی |
دانشگاه علوم پزشکی ایران |
||
منصوره شهریاری احمدی |
استادیار گروه روان شناسی، استثنایی، تربیتی، |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی |
|
|
کیوان صالحی |
استادیار گروه روش ها و برنامه های آموزشی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
||
محمد عاشوری |
دانشیار گروه روان شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص |
دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان |
||
باقر غباری بناب |
استاد گروه روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
|
|
سالار فرامرزی |
دانشیار روانشناسی و آموزش کودکان با نیاز های خاص |
دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اصفهان |
||
فروزان فرنیا |
استادیار گروه توسعه منابع انسانی |
دانشگاه مرکر آمریکا |
||
سوگند قاسم زاده |
استادیار گروه روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
||
لیلا کاشانی وحید |
استادیار گروه روان شناسی |
دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه ازاد اسلامی علوم تحقیقات |
||
کیوان کاکابرایی |
دانشیار گروه روان شناسی |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه |
||
علی مشهدی |
استاد گروه روان شناسی |
دانشگاه فردوسی مشهد |
||
سیده الناز موسوی |
استادیار گروه روان شناسی بالینی |
دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی |
|
|
زهرا نقش |
استادیار گروه روان شناسی تربیتی و مشاوره |
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران |
||
فاطمه نیکخو |
استادیار گروه روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی |
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا (س) |
||
سمیرا وکیلی |
استادیار گروه روان شناسی کودکان استثنایی |
دانشکده ادبیات ،علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه ازاد اسلامی علوم تحقیقات |
||
سیده منور یزدی |
استاد گروه روان شناسی و مشاوره |
دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا (س) |