آقادادشی، آ. (1384). هنجاریابی آزمون عزتنفس کوپراسمیت بر روی دانشآموزان مقطع راهنمایی تحصیلی شهرستان ابهر. پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
امیری، ا.، و مطهرینژاد، ح. (1394). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی و عزت نفس فززندان شبه خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی شهر کرمان. اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه. 10 شهریور 1394، کرمان، ایران.
احمدی ماژین، س. (1398). اثربخشی قصه گویی هدفمند بر کاهش علائم اختلالات رفتاری فرزندان مراکز شبه خانواده تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
امامی نائینی، ن. (1387). مهارت حل مسأله و تصمیمگیری. تهران: انتشارات هنر آبی.
باباپور خیرالدین، ج.، رسولزاده طباطبایی، س. ک.، اژهای، ج.، و فتحی آشتیانی، ع. (1382). بررسی رابطه بین شیوه حل مسئله و سلامت روانشناختی دانشجویان. مجله روانشناسی. 7(1)، 16-3.
برومند، م. (1380). بررسی عملی بودن اعتبار و روایی و هنجاریابی آزمون عزتنفس کوپراسمیت در شهرستان اسلامشهر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
پورقربان گورابی، ف.، باباخانی، ن.، و لطفی کاشانی، ف. (1400). تأثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونیسازیشده و برونیسازیشده دانشآموزان ابتدایی، فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی تربیتی. 17(59)، 251-213.
حسنزاده، ع. (1395). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی و عزتنفس فززندان شبهخانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی شهر کرمان. دومین کنگره بینالمللی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی. ۸ اسفند ۱۳۹۵، تهران، ایران.
ریگی کوته، م.، مهدینژاد، و.، و شیرازی، م. (1400). تأثیر توانمندی براساس مهارتهای زندگی بر کاهش اضطراب اجتماعی در میان نوجوانان استفادهکننده افراطی از شبکههای اجتماعی. فصلنامه علمی- پژوهشی سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت. 5(4)، 14-8.
زائرکعبه، ص.، و رف رف، ش. (1394). تأثیر روانشناسی محیطی در مراکز نگهداری از کودکان بیسرپرست. اولین کنفرانس سالانه پژوهشهای معماری، شهرسازی و مدیریت شهری. ۲۸ آذر ۱۳۹۴، یزد، ایران.
زنجانچی، ن. (۱۳۹۴). رابطه کمالگرایی منفی و اختلالات رفتاری و هیجانی در نوجوانان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
سنایی پارسا، ح.، و جمشیدی، م. (1395). آسیبشناسی و نیازسنجی کودکان بیسرپرست در جامعه معاصر ایران. دومین کنفرانس سالانه پژوهشهای معماری، شهرسازی و مدیریت شهری. 31 اردیبهشت 1395، تهران، ایران.
سهیلی مهر، س.، و اشراقی، ب. (1398). بررسی آموزش مهارتهای زندگی بر بهبود هوش هیجانی کودکان بدسرپرست و بیسرپرست. سومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی. 4 شهریور 1398، تهران، ایران.
صحراییان، م.، صلحی، م.، حقانی، ح.، و بیگیزاده، ش. (1390). بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد دختران سوم دبیرستان جهرم در زمینه مهارتهای خودآگاهی، ارتباط با دیگران و تصمیمگیری در سال تحصیلی 89-88.
مجله تخصصی پژوهش و سلامت. 1(1)، 24-17.
Downloaded from www.ceciranj.ir
|
صفارحمیدی، ا. (1398). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر توانمندسازی روانشناختی دانشآموزان متوسطه، چهارمین همایش ملی روانشناسی تربیتی شناختی. 29 بهمن 1398، تهران، ایران.
کریمی، ش.، وثوقی، م.، آقاجانی مرسا، ح.، و حضرتی صومعه, ز. (1398). بررسی رابطه مهارتهای زندگی با توانمندسازی زنان (مورد مطالعه: استادان خانم دانشگاه). پژوهشهای جامعهشناختی. 13 (3 و 4)، 61-35.
کریمی، ص. (1393). بررسی اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی بین نوجوانان بیسرپرست و عادی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان.
کیا، س.، شعبانی، ح.، قدسی، ا.، و مدانلو، م. (1395). تأثیر آموزش مهارت ابراز وجود بر عزتنفس دانشآموزان. مجله روان پرستاری. 4 (1)، 46-38.
کهنوجی، م.، و رشیدینژاد، ح. (1396). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان دختران ۱۸-۱۴ ساله شبه خانوادهی بهزیستی شهر کرمان. نشریه اصول بهداشت روانی. 19(4)، 299-295.
مجیدی سورکی، ف.، شیرخانی، ک.، و دنیوی، ر. (1396). مقایسه مهارتهای تنظیم هیجان و سازگاری در بین کودکان بدسرپرست، بیسرپرست و عادی. اولین کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم اجتماعی، تربیتی، علوم انسانی و روانشناسی. 26 تیر 1396، تهران، ایران.
ریگیکوته، م.،
مهدینژاد، و.، و
شیرازی.، م. (1399). تأثیر توانمندسازی بر اساس مهارتهای زندگی بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی در میان نوجوانان استفاده افراطی از شبکههای اجتماعی.
نشریه علمی روانشناسی اجتماعی.
14(58)، 281-293.
متشکری، م. (1390). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش پرخاشگری نوجوانان بیسرپرست و بدسرپرست. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
محمدی، ف. (1377). مقایسه سبکهای حل مسأله در بیماران افسرده و افراد عادی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
مهری نژاد، س. ا.، صدری، ن.، رمضان ساعتچی، ل.، و غفاری، ز. (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر عزتنفس و تعارض والد- نوجوان دختران دوره متوسطه اول شهر تهران. اندیشههای نوین تربیتی. 15(1)، 205-187.