افروز، غلامعلی (1388). بررسی تحلیلی و مقایسهای مبانی روانشناختی ویژگیهای شناختی و روانی- اجتماعی جوانان نابینا و ناشنوا. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 39(2):12-1.
افشاری، مریم.، باباخانی، نرگس.، احمدی، ارمین دخت و شمسالدینی لری، سلوی (1395). مقایسۀ میزان حرمت خود، خودکارآمدی و خودتنظیمی در افراد وابسته به مواد افیونی، مواد محرک و افراد عادی. مجله پزشکی قانونی ایران، 22(11): 22-15.
اکبری، سعیده و رجب بلوکات، میترا (1395). تأثیر لگوی آموزشی بر مهارت اجتماعی و خلّاقیّت دانشآموزان کمشنوا باتجربه کاشت حلزون. ابتکار و خلّاقیّت در علوم انسانی، 17(1):124-101.
اکبری، مهرداد.، پوراعتماد، حمیدرضا و صالح صدق پور، بهرام (1389). تأثیر برنامۀ مداخلهای-آموزشی جرأت ورزی، حل مسأله و حرمت خود بر هوش هیجانی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 4(1): 64-52.
بهپژوه، احمد.، سلیمانی، منصور.، افروز، غلامعلی و غلامعلی لواسانی، مسعود (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 33(9): 186-163.
جهانتیغ، سکینه (1389). اثربخشی آموزش مهارتهای جرأت ورزی بر ابراز وجود و اضطراب اجتماعی دختران نوجوان مورد سوءاستفاده جنسی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
حجت، سیدکاوه.، ساجدی، مریم.، رضایی، مهدی.، نوروزی خلیلی، مینا.، رحیمی، احمد و عینبیگی، الهه(1395). اثربخشی آموزش گروهی مهارت جرأتورزی بر عزتنفس و احساس تنهایی دانشآموزان دختر دارای والد معتاد. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 8(4):684-675.
حسینخانزاده، عباسعلی (1392). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان. تهران: رشد فرهنگ، چاپ دوم.
حسینخانزاده، عباسعلی(1395). روانشناسی، آموزش و توانبخشی افراد با نیازهای ویژه. تهران: آوای نور.
خجسته، شهلا و ابوالمعالی، خدیجه. (1394). اثربخشی آموزش جرأتورزی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی، اولین دورۀ همایش ملّی سوادآموزی و ارتقای سلامت، مشهد، مؤسسه گلبانگ جوان و مؤسسه آموزش عالی کاشمر با تأییدیه سازمان نهضت سوادآموزی.
خدابخشی کولایی، آناهیتا.، مهرآرا، مراد.، نویدیان، علی و مصلینژاد، لیلی (1392). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای جرأتورزی بر فاکتورهای مرتبط با بهداشت روانی دانشآموزان. نشریۀ روانپرستاری، 1(4): 74-85.
خزائی، آذر.، نیلی احمدآبادی، ممحمدرضا.، خزائی، ثریا و دریکوندی، زهرا (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی از طریق چندرسانهای بر عزتنفس دانشآموزان دختر کمشنوا. پژوهشهای تربیتی، 4(34): 18-1.
دهقانی، امیر (1379). بررسی رابطه عزتنفس، مسند مهارگری و سلامت روانی در بین دانشآموزان اول متوسط شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و برنامهریزی. دانشگاه تربیت مدرس.
ربیعی، لیلی.، مسعودی، رضا.، مقدسی، جعفر.، اسماعیلی، صفرعلی.، خیری، فریدون و حکیم، اشرف السادات (1392). شناخت اثربخشی برنامه جرأتورزی مدرسه محور بر مهارتهای خود تصمیمگیری و خودحمایتی دانشآموزان دبیرستانی. مجله دانشگاه علم پزشکی شهرکرد، 15(1): 22-11.
رحیمی، جعفر.، حقیقی، جمال.، مهرابی زاده هنرمند، مهناز و بشلیده، کیومرث (1385). بررسی تأثیر آموزش جرأت ورزی بر مهارتهای اجتماعی، اضطراب اجتماعی و ابراز وجود در دانشآموزان پسر سال اول مقطع متوسطه. مجله علم تربیتی و روانشناسی، 13(1):124-111.
رنجبر، جبار.، ترخان، مرتضی.، طاهر، محبوبه.، حسینخانزاده، عباسعلی و عیسی پور، مهدی (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی برخودپنداره و احساس تنهایی دانشآموزان با آسیب شنوایی. فصلنامه روانشناسی مدرسه، 4(2): 54-39.
شهیم، سیما (1381). بررسی مهارتهای اجتماعی در گروهی از دانشآموزان از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی، 32(1): 139-121.
گلدارد، کاترین و گلدارد، دیوید. (1392). راهنمای علمی مشاوره با کودکان. ترجمه مینو پرنیانی. تهران: تحول.
گلی، نسرین (۱۳۹۴). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر افزایش عزتنفس و جرأتورزی دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی، دومین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعهشناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران، تهران، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
لطفیکاشانی، فرح و وزیری، شهرام (1383). روانشناسی بالینی کودک. تهران: ارسباران.
موللی، گیتا.، افروز، غلامعلی.، حسنزاده، سعید و ملکوتی، بهرام (1389). تأثیر گفتار نشانهای بر بهبود امتیاز تمایز گفتار کودکان کمشنوا. شنواییسنجی، 19(2): 46-39.
نبیدوست، علیرضا.،
برجعلی، احمد و استکی، مهناز (1394). اثربخشی آموزش دونیمکره مغز بر خودپنداره و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی.
ناتوانیهای یادگیری، 4(3):103-90.
نویدفر، بختیار.، شریفیدرآمدی، پرویز و محبوبی، کمال (1391). بررسی اثربخشی برنامۀ جرأتآموزی گروهی بر افزایش میزان مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دبستانی با آسیبهای شنوایی در شهر بوکان. تعلیم و تربیت استثنایی، 4(112): 17-7.