احمدی، احمد (1389). تأثیر تمرین ادراکی- حرکتی بر مهارت های حرکتی و ریاضی در اتیسم؛ بررسی تک آزمودنی. مجله اصول بهداشت روانی، 12(2): 541-534.
http://jfmh.mums.ac.ir/article_1093_2a6b92336d1df7148b2b94a30e0a1615.pdf
اعظمی، سعید.، طالعپسند، سیاوش.، نظیفی، مرتضی و رحیمیان بوگر، اسحاق (1395). آموزش بازداری پاسخ، توانایی برنامهریزی و سرعت پردازش به کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی: مقایسه رویکرد توانبخشی شناختی حرکتی با دارو درمانی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 7 (25): 47-57.
http://jcps.atu.ac.ir/article_7131_5ce1154be3d85d0f2830f4a8085e0ca3.pdf
افروز، غلامعلی.، قاسمزاده، سوگند.، تازیکی، طیبه و مهاجرانی، محمد (1393). اثربخشی مداخلات حسی حرکتی بر افزایش دامنۀ توجه دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری. مجلۀناتوانیهاییادگیری، 4(1/37): 36-23.
http://jld.uma.ac.ir/article_215_856f266a30843bffe5b23e2753656063.pdf
بهاریقرهگوز، علی (1395). شیوع اختلالهای رفتاری- هیجانی در کودکان استثنایی، تعلیم تربیت استثنایی، ۴(۱۴۱): 51-39.
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_id=774andsid=1andslc_lang=fa
جدیدی، مهدی و عابدی، احمد (1390). انطباق و هنجاریابی پرسشنامه نوروسایکولوژی کانرز بر کودکان 5 تا 12 سال شهر اصفهان. مجله رویکردهای نوین آموزشی، 3(1): 71-56.
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_id=774andsid=1andslc_lang=fa
حمیدی، فریده و محمدی، فرنگیس (1396). اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیشفعال بر اختلالات رفتاری فرزندان. توانمندی کودکان استثنایی، 8(2): 60-50.
http://www.ceciranj.ir/article_63556_f704f561ff7259497fde80cb21f2456d.pdf
دمیرچی، اسماعیل.، شیشهگران، سارا.، اسماعیلی، قاضی.، لوئی، فریبا (1395). اثربخشی آموزش برنامه مهارتهای اجتماعی بر گواه خشم و توانایی حل مسأله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد. مجله طب انتظامی، 6(1): 76-67.
http://teb.police.ir/teb/article-1-502-fa.html
شهبازی، سهیلا.، اشرف خزائی، علی.، اقدسی، محمدتقی و یزدان بخش، کامران (1394). اثربخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی. مجله توانبخشی نوین، 9(5): 59-51.
http://mrj.tums.ac.ir/article-1-5421-fa.html
صادقی، نرگس و صابری، هایده (1395). پیشبینی اختلالات رفتاری هیجانی کودکان مبتلا به صرع بر اساس فرایند های ارتباطی خانواده و خوشبینی والدین. توانمندی کودکان استثنایی، 7(1): 72-63.
http://www.ceciranj.ir/article_63645_378e3613aae0b59b26d7c077cb5f6750.pdf
صبحی قراملکی، ناصر (1395). اثربخشی آموزش به روش خودآموزی کلامی بر بهبود پردازش هیجانی و مهارت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. مجلهناتوانیهاییادگیری، 5 (3): 88-71.
http://jld.uma.ac.ir/article_409.html
عربگل، فریبا.، پناغی، لیلی.، حکیم شوشتری، میترا و حبرانی، پریا (1386). درمان 6 هفتهای با رباکستین در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/فزونکنشی کم توجهی. نشریه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 65 (9): 6-41.
http://tumj.tums.ac.ir/browse.php?a_id=729andsid=1andslc_lang=fa
عموزاده، فرشته.، حسنوند، صبا.، هاشمیان، کیانوش و حمایت طلب، رسول (1395). مقایسه تأثیر بازیدرمانی و دارودرمانی بر رشد مهارتهای حرکتی و دامنه توجه کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/فزونکنشی/ نقصتوجه. رفتار حرکتی، 23(5): 97-110. http://mbj.ssrc.ac.ir/article_660.html
فروشزاده، آزاده.، محمودی میمند، وحید و فاطمی، نسرین (1393). اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر علایم نارساییتوجه/فزونکنشی و نقصتوجه و پیشرفت تحصیلی. نشریهپرستاریکودکان، 3(4): 63-56.
http://jpen.ir/browse.php?a_code=A-10-231-1andsid=1andslc_lang=fa
قصابی، صمد.، تجریشی، معصومه و میرزمانی، محمود(1388). تأثیر آموزش خودآموز کلامی بر کاهش نشانههای برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی. فصلنامه روانشناسی تحولی، 5(19): 219-209.
http://www.sid.ir/FileServer/JF/78113881903
قمریکیوی، حسین.، محمد، نریمان و محمودی، هیوا (1391). اثربخشی نرم افزار پیش برد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقصتوجه/ نارساییتوجه/فزونکنش. نشریه ناتوانهای یادگیری، 1(3): 115-98.
http://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=156221
کاکابرایی،
کیوان وامامی،
شیرین (1397). اثربخشی آموزش حل مسأله بر مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی دارای اختلال رفتاری.
توانمندی کودکان استثنایی، 9(1): 64-51.
http://joec.ir/browse.php?a_id=484andsid=1andslc_lang=fa
هاشمی، تورج.، بیرامی، منصور.، اقبالی، علی.، واحدی، حسین و رضایی، رسول (1388). تأثیر خودآموزی کلامی بر بهبود نشانههای مرضی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای.
پژوهشدرحیطۀ کودکاناستثنایی، 9(3):210-203.
http://joec.ir/article-1-308-fa.html