امانی، م.، برهمند، ا.، و نریمانی، م. (1391). بررسی اثربخشی روشهای نوروسایکلوژیک و تحلیل محتوا در اختلال ریاضی. ناتوانیهای یادگیری. 1(2)، 21-6.
بزازی لمراسکی، م.، جهانیان، ر.، و ایراننژاد، پ. (1395). تأثیر آموزش محاسبه ذهنی- چرتکهای بر مهارت حل مسئله ریاضی دانشآموزان مقطع ابتدایی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 7(1)، 21-5.
پاکاسکوئی، ف.، و یاری، ج. (1395). تأثیر آموزش ریاضی به روش UCMAS بر توسعه ذهنی کودکان سنی 5 تا 12 سال در شهر تبریز. نشریه علمی- پژوهشی آموزش و ارزشیابی. 9(32)،
105-121.
حسنوند، م.، و ارجمندنیا، ع. ا. (1398). بررسی تأثیر بازیهای شناختی بر انعطاف شناختی کودکان دارای اختلال ریاضی.مجلهروانشناسیوروانپزشکیشناخت. 6(2)، 148-134.
حسینخانزاده، ع؛ ابراهیمی، ش؛ حسینی، ش و خداکرمی، ف. (1398). تاثیر آموزش ریاضی از طریق برنامه های آموزشی رایانه ای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانشآموزان دیرآموز. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی. 10(2)،
164-149.
دلاور، ع. (1390). روش تحقیق در علوم تربیتی. تهران: ویرایش.
رحمانی، ن.، استکی، م.، و بهشته، ن. (1398). اثربخشی صوت درمانی بهروش توماتیس بر مهارت خواندن و مهارتهای حرکتی دانشآموزان دارای مشکلات خواندن. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 10(1)، 85-68.
رشیدی، پ. (1396). تأثیر راهبرد آموزشی محاسبه ذهنی با چرتکه بر بهبود عملکرد و میزان رضایت والدین دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص با مشکل ریاضی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز.
سلطانی کوهبانی، س.، علیزاده، ح.، هاشمی، ژ.، صرامی، غ. ر.، و سلطانی کوهبانی، س. (1392). اثربخشی برنامه رایانهیار حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان با اختلال ریاضی. مجله علوم رفتاری. 11(3)، 218-208.
سلیمانی، ا.، علیپور، م.، و سلیمانی، م. (1398). بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ. شفای خاتم. 7(3)، 41-32.
سهرابی، ف.، میکائیلی منیع، ف.، و علیپور، م. (1389). شیوع اختلال یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی آذربایجان غربی. روانشناسی معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران. 5(2)، 46-9.
شاوردی، ت. (1391). بررسی اثرات اجتماعی، فرهنگی و جسمانی بازیهای رایانهای بر روی کودکان و نوجوانان. تهران: کانون پرورشی فکری کودکان.
شاهحسینی، س. (۱۳۹۶). تأثیر استفاده از حساب ذهنی و چرتکهای UCMAS بر یادگیری و تمرکز و اعتمادبهنفس دانشآموزان مقطع ابتدایی. دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، محمودآباد، آموزشوپرورش شهرستان محمودآباد- دانشکده فنی و حرفهای محمودآباد.
شجاعی باغینی، م.، سلطانی، ا. ا. (۱۳۹۵). بررسی رابطه بین استفاده از چرتکه و بهبود شاخص توجه متمرکز کودکان دو گروه سنی هشت و نُه ساله شهر کرمان در سال 94-1393. دومین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی با رویکرد بومی- اسلامی و با تأکید بر پژوهشهای نوین، بهشهر. شرکت علمی- پژوهشی باران اندیشه.
طالبی، ا. (1394). اثربخشی آموزش چرتکه در محاسبات ذهنی ریاضی و تمرکز دانشآموزان دختر دوره چهارم ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه.
عزیزینژاد، ب.، و جناآبادی، ح. (1396). تأثیر آموزش چرتکه بر خلاقیت و خودکارآمدی دانش آموزان دوره ابتدایی.فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی. 14(26)،224-199.
علیزاده، پ. (1393). تأثیر آموزش چرتکه و محاسبات ذهنی بر عملکرد ریاضی، انگیزش ریاضی و توانایی حل مسئله دانشآموزان دختر شهرستان اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
قربانیان، ف.، و بهرامیپور، م. (1396). اثربخشی آموزش UCMAS (چرتکه) بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی دارای اختلال یادگیری ریاضی. ماهنامه آفاق علوم انسانی. 1(11)، 77-86.
کمالیزاج، م. (1384). بررسی نقش خودکارآمدی معلم، منابع اطلاعات خودکارآمدی و ویژگیهای شخصی خودکارآمدی ریاضی و عملکرد ریاضی دانشآموزان پایه سوم راهنمایی با هدف ارائه الگو.رسالهدکتری،دانشگاهتربیت معلم.
گلپرور، ف.، میرنسب، م. م.، و فتحیآذر، ا. (1389). اثربخشی آموزش خودنظارتی توجه بر عملکرد حل مسئله ریاضی دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی. فصلنامه روانشناسی کاربردی. 4(3)، 54-41.
محمداسماعیل، ا.، و هومن، ح. ع. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. پژوهش در حیطه کودکان استثنائی. 2(4)، 323-332.
محمدزاده، ع. (1398). نقش آموزش محاسبه ذهنی با استفاده از چزتکه بر انگیزش و عملکرد ریاضی دانشآموزان مدارس ابتدایی: مطالعه ترکیبی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند.
مؤمنی مهموئی، ح.، زنگویی، ا. ا.، و دهقانی، م. ر. (1393). تأثیر آموزش راهبردهای حل مسئله جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی. 2(16)، 57-46.