احمدی، س. ج.، صفری، ط.، همتیان، م.، و خلیلی، ز. (1390). بررسی شاخصهای روانسنجی آزمون تشخیصی اوتیسم (GARS) (مرکز آموزش و توانبخشی کودکان اوتیسم اصفهان). پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 1(1)، 104-87.
اصغری نکاح، س. م.، افروز، غ. ع.، بازرگان، ع.، و شکوهییکتا، م. (1390). تأثیر مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده. مجله اصول بهداشت روانی. 13(1)، 57-42.
افلاکی ناصری، م.، زربخش بحری، م. ر.، ابوالقاسمی، ش.، و تیزدست، ط. (1400). مقایسه اثربخشی آموزش مفاهیم ذهنخوانی و درمان پاسخمحور بر مهارت اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم، مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. 64(1)، 2433-2423.
بخشی، م.، مروتی، ذ.، الهی، ط.، و شاه محمدیان، س. (1397). اثربخشی هنردرمانی بر مهارتهای اجتماعی- ارتباطی، تنظیم هیجان و انعطافپذیری رفتاری در کودکان مبتلا به اختلالهای طیف اتیسم. روانشناسی افراد استثنایی. 8(30)، 177-155.
بریمانی، ص.، اسدی، ج.، و خواجوند، ا. (1397). اثربخشی بازیدرمانی بر سازگاری اجتماعی و مهارتهای ارتباطی کودکان ناشنوا. مجله توانبخشی. ۱۹ (۳)، 250-261.
پوراعتماد، ح. ر.، شهپر توسلی، ت.، شیری، ا.، و بنیجمال، ش. ا. (1396). اثربخشی لگودرمانی در بهبود مهارتهای اجتماعی و کاهش علائم کودکان دچار اختلال اتیسم با عملکرد بالا. فصلنامه روانشناسی کاربردی. 11(3)، 214-195.
تازیکی، ط.، افروز، غ. ع.، و قاسمزاده، س. (1394). اثربخشی اسبسواری درمانی بر مهارتهای اجتماعی کودک دارای اتیسم، تعلیم و تربیت استثنایی. 15(1)، 33-39.
خانجانی، ز.، و خاکنژاد، ز. (1395). تأثیر موسیقیدرمانی غیرفعال بر نشانهها، نارسایی ارتباطی و تعامل اجتماعی کودکان مبتلا به طیف اوتیسم. فصلنامه سلامت روان کودک. ۳ (۳)، 105-97.
داداشزاده، م.، شیخ، م.، داداشزاده، ح.، و قادری، ص. (1399). تأثیر بازیدرمانی بر مهارتهای اجتماعی و رفتارهای کلیشهای پسران 7 الی 10 سال مبتلا به اختلال طیف اُتیسم. فصلنامه علمی علوم حرکتی و رفتاری. 3(2)، 198-189.
رضایی، س.، و لاری لواسانی، م. (1396). رابطه مهارتهای حرکتی با مهارتهای اجتماعی و رفتارهای چالشی درکودکان با اختلال طیف اوتیسم. روانشناسی افراد استثنایی. 7(25)، 33-19.
رنگانی، ا.، همتی علمدارلو، ق.، شجاعی، س.، و اصغری نکاح، س.م. (1394). اثربخشی مداخلهی بازیدرمانی عروسکی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال اتیسم. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی. 5(20)، 93-73.
شاهرفعتی، ف.، پورمحمدرضایتجریشی، م.، پیشیاره، ا.، میرزایی، ه.، و بیگلریان، ا. (1395). اثربخشی بازیدرمانی گروهی بر ارتباط کودکان ۵ تا ۸ سال مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا. مجله توانبخشی. ۱۷ (۳)، 211-200.
عابدیان، م.، مرادی تولائی، آ.، سعیدی سردابی، م.، و نقدیشی، م. (1398). بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر رویکرد حیواندرمانی بهمنظور بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان اوتیسم: گزارش موردی مداخلهای. نوپدید. 22(69)، 50-42.
غیاثیزاده، م. (1392). اثربخشی بازیدرمانی به شیوه شناختی- رفتاری مایکنبام در کاهش کمرویی و گوشهگیری اجتماعی دانشآموزان دبستانی شهرملکشاهی. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. ۲۱ (۶)، 105-96.
فلاحی و.، و کریمی ثانی، پ. (1395). اثربخشی قصهدرمانی بر بهبود مهارتهای ارتباطی و تعاملات اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم. پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 7(2)، 104-81.
فیلی، ع. ر.، باقری آبسردی، س.، و حسینی، ن. (1398). بررسی تأثیر بازیدرمانی (فلورتایم) در کودکان دیاگنوز به اختلال اوتیسم، سومین همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی. ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، قزوین، ایران.
وامقی، ر.، ساجدی، ف.، غریب، م.، همتی، س.، و احمدلو، م. (1394). بررسی تأثیر نوروفیدبک بر امواج مغزی کودکان فلج مغزی اسپاستیک. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. ۷ (۱)، 208-199.
هاشمیپور، س.، و محمدی، ک. (1397). اثربخشی بازیدرمانی کودکمحور بر مهارتهای هیجانی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اُتیستیک. طب پیشگیری. ۵ (۲)، 10-1.
همتی علمدارلو، ق.، و گلزاری، ف. (1394). تأثیر مداخله داستانهای اجتماعی بر بهبود مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر اتیستیک. فصلنامه علمی مطالعات روانشناختی. 11(1)، 28-7.