احمدی، ا.، و رییسی، ز. (1397). تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تحمل پریشانی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم. سلامت روان کودک. 5(3)، 79-69.
ایزدی، ر.، عابدی، م. (1395). درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد. چاب پنجم. تهران: جنگل، کاوشیار.
سلطانی، ا.، شاره، ح.، بحرینیان، س.، و فرمانی، ا. (1392). نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تابآوری با افسردگی. پژوهنده (مجله پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی). 18(2)، 96-88.
حجتخواه، س.، و مصباح، ا. (1395). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و احساس شرم درونیشده مادران دارای کودک کمتوان ذهنی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی. 6(24)، 180-153.
شاکراردکانی، ل.، رحیمی، م.، و صالحزاده، م. (1396). اثربخشی شیوه درمانی مبتنی بر تعهد و پذیرش بر سازگاری اجتماعی و عاطفی مادران با فرزند معلول ذهنی و جسمی. مجله مطالعات ناتوانی. 7(1)، 6-1.
شیرالینیا، خ.، عبدالهی موسوی، ح.، و خجستهمهر، ر. (1396). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد بر استرس فرزندپروری و انعطافپذیری روانشناختی مادران کودکان با اختلال طیف اوتیسم. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی دانشگاه علامه طباطبایی. 7(28)، 44-21.
مهاجری، ح. (1396). اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ درﻣﺎن ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﭘﺬﯾﺮش و ﺗﻌﻬﺪ ﺑﺮ ﮐﯿﻔﯿﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎدران دارای ﮐﻮدﮐﺎن ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ اﺗﯿﺴﻢ. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. 3(1)، 56-46.
مصباح، ا.، حجتخواه، س.، و گلمحمدیان، م. (1397). اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تابآوری مادران دارای کودک کمتوان ذهنی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی دانشگاه علامه طباطبایی. 8(29)، 109-85.
نظیری، ق.، و جعفری، م. (۱۳۹۶). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطافپذیری شناختی در والدین دارای کودکان اوتیسم. چهارمین کنفرانس بینالمللی نوآوریهای اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری. 22 خرداد ماه، دانشگاه نیکان (تهران)، ایران.
هاشمیان دلوئی، آ. (1394). بررسی اثربخشی گروه درمانی پذیرش و تعهد بر ادراک حمایت اجتماعی و رضایت جنسی زنان نابارور. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد.
یوسفی، نادر. (1391). بررسی شاخصهای روانسنجی مقیاسهای شیوه سنجش خانوادگی مکمستر (FAD). فصلنامه علمی- پژوهشی اندازهگیری تربیتی. 2(7)، 120-91.
Altiere, M. J., & von Kluge, S. (2009). Searching for acceptance: Challenges encountered while raising a child with autism. Journal of Intellectual and & Developmental Disability. 34(2), 142-152.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM5®).Washington.
Baião, R., Fearon, P., Belsky, J., Baptista, J., Carneiro, A., Pinto, R.,
Nogueira, M.,
Oliveira, C.,
Soares, I & Mesquita, A. R.Baiao, R., Fearon, P., Belsky, J., Baptista, J., Carneiro, A., Pinto, R., & Mesquita, A. R. (2019). Child’s oxytocin response to mother-child interaction: The contribution of child genetics and maternal behavior. P
sychoneuroendocrinology.
102, 79-83.
Bazley, R., & Pakenham, K. (2018). Suicide prevention training for Christian faith-based organizations using acceptance and commitment therapy: a pilot controlled trial of the HOLLY program. Journal of Contextual Behavioral Science. 11, 6-14.
Biringen, Z., Derscheid, D., Vliegen, N., Closson, L., & Easterbrooks, M. A. (2014). Emotional availability (EA): Theoretical background, empirical research using the EA Scales, and clinical applications. Developmental Review. 34(2), 114-167.
Blackledge, J. T., & Hayes, S. C. (2006). Using acceptance and commitment training in the support of parents of children diagnosed with autism. Child and Family Behavior Therapy. 28(1), 1–18.
Bögels, S. M., Lehtonen, A., & Restifo, K. (2010). Mindful parentingin mental health care. Mindfulness. 1, 107–120.
Bruwer, B., Emsley, R., Kidd, M., Lochner, C., & Seedat, S. (2008). Psychometric properties of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support in youth. Comprehensive Psychiatry. 49(2), 195-201.
Cervantes, P. E., Matson, J. L., Adams, H. L., Williams, L. W., Goldin, R. L., & Jang, J. (2013). Comparing social skill profiles of children with autism spectrum disorders versus children with attention deficit hyperactivity disorder: Where the deficits lie. Research in Autism Spectrum Disorders. 7(9), 1104-1110.
Del Barco, B. L., Castaño, E. F., del Río, M. I. P., & Bullón, F. F. (2015). Parental acceptance-rejection and profiles of victimization and ag-gression in bullying situations. Anales de Psicología/Annals of Psychology. 31(2), 600-606.
Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010). The cognitive flexibility inventory: Instrument