استکی، م. (1388). علائم اختلال در یکپارچگی حسی. بازتاب دانش، 11 (3)، 45-50.
اوریادی، پ.، هادیانفرد، ح.، و قاسمی، ن. (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بازیهای رایانهای بر عملکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ فزونکنشی. فصلنامۀ روانشناسی شناختی. 7 (1)، 92-108.
ایمونز، پ.، و اندرسون، ل. (2005). درک اختلال عملکرد حسی، در اختلالات طیف اوتیسم، بیش فعالی و نقص توجه، ناتوانیهای یادگیری و اختلال دوقطبی. ترجمۀ شهلا رفیعی و ندا صادقی نایینیپور (1394). تهران: انتشارات فراروان.
بدری بگهجان، س.، محمدی فیضآبادی، ع.، شریفی درآمدی، پ.، و فتحآبادی، ر. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهمحور بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم با عملکرد بالا. نشریۀ توانمندسازی کودکان استثنایی، 1(33)، 41-52.
پرند، ا.، نجفیفرد، ط.، نوذری، م.، و حکیمینژاد، ف. (1394). درمان شناختی-رفتاری اختلال ریاضی: مطالعۀ موردی. فصلنامۀ سلامت روان کودک. 2(۳)، ۹۵-۱۰۴.
پیرخائفی، ع.، و اکبروند، ت. (1394). اثربخشی الگوی توانبخشی عصب روانشناختی یکپارچهسازی حسی بر بهبود کارکردهای اجرایی مغز کودکان دارای اختلال کمبود توجه بیشفعالی. فصلنامۀ علمی-پژوهشی عصب-روانشناسی. 1(1)، 26-40.
جوانمرد، غ.، علیلو، م.، احمدی، پ.، باباپور، ج.، و رنجبر، ف. (1387). عملکرد گروه بیماران اسکیزوفرنیک دارای علایم مثبت و منفی در آزمون نوروسایکولوژیک بندرگشتالت و همبستگی آن با عملکرد در آزمون دستهبندی کارت ویسکانسین (WCST). فصلنامۀ نوین روانشناسی، 3(10)، 41-59.
حسینخانزاده، ع.، لطیفزنجانی، م.، و طاهر، م. (1395). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهیار بر بهبود کنشهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. فصلنامۀ علمی-پژوهشی عصب-روانشناسی. 2(2)، 24-44.
حسینی، م.، شریفی، م.، عطایی، ر.، و علایی، ح. (1385). بررسی تغییرات امواج خودبهخودی مغزی در موشهای صحرایی ورزش دادهشده. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 4(13)، 215-222.
حضرتیساقصلو، ش.، عطادخت، ا.، نریمانی، م.، و مجدی، ه. (1397). مقایسۀ توانایی برنامهریزی-سازماندهی و انعطافپذیری شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. دوفصلنامۀ راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10)، 2-15.
خالدی، آ. (1395). مقایسۀ مؤلفههای مختلف کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به نقصتوجه بیشفعالی، کودکان با اختلال یادگیری خاص و کودکان عادی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی.
خدادادی، م.، نظربلند، ن.، و امانی، ح. (1393). نرمافزار سنجش عملکرد کنشهای اجرایی. تهران: مؤسسۀ تحقیقات علوم رفتاری و شناختی سینا.
رحیمیان مشهدی، م.، شمسیپور دهکردی، پ.، و ابطحی، م. (1397). تأثیر تمرینات جسمانی پیشرونده و توانبخشی شناختی بر بهبود انعطافپذیری شناختی و رشد اجتماعی کودکان کمتوان ذهنی. فصلنامۀ علمی-پژوهشی عصب-روانشناسی، 14(3)، 91-110.
رنجبر، م.، حسنزاده، س.، و ارجمندنیا، ع. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه محور در ارتقاء کارکردهای اجرایی کودکان: مروری نظامدار بر پژوهشهای داخلی. مجلۀ تازههای علوم شناختی، 22(1)، 128-136.
زارع، ح.، چرامی، ف.، و شریفی، ع. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر حافظه کاری و انعطافپذیری شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری. دوفصلنامۀ راهبردهای شناختی در یادگیری، 15(8)، 1-18.
شاهقلیان، م.، آزاد فلاح، پ.، فتحی آشتیانی، ع.، و خدادادی، م. (۱۳۹۰). طراحی نسخۀ نرمافزاری آزمون دستهبندی کارتهای ویسکانسین (WCST): مبانی نظری، نحوۀ ساخت و ویژگی روانسنجی. فصلنامۀ مطالعات روانشناسی بالینی، 4(1)، 111-133.
شاهمحمدی، م.، انتصارفومنی، غ.، حجازی، م.، و اسدزاده، ح. (1398). تأثیر برنامۀ یکپارچگی حسی بر هوش غیرکلامی، توجه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانیهای یادگیری، 1(9)، 92-114.
صادقی، ا.، ربیعی، م.، و عابدی، م. (1390). رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش و کسلر کودکان. روانشناسی تحولی، 7(28)، 377-386.
صفریبولانی، ن. (1396). اثربخشی روشهای بازتوانی شناختی بر بهبود ابعاد توجه و کارآمدی خواندن دانشآموزان نارساخوان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه مازندران.
عزیزی، ا. (1397). مقایسۀ تأثیر توانبخشی شناختی، نوروفیدبک و بازیدرمانی شناختی-رفتاری بر عملکرد توجه پیوسته، حافظۀ فعال و ادراک دیداری-حرکتی در دانشآموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص. رسالۀ دکتری. دانشگاه لرستان.
علیزاده، ح. (1385). رابطۀ کارکردهای اجرایی عصبی-شناختی با اختلالهای رشدی. تازههای علوم شناختی، 8(4)، 57-70.
فریار، ا.، و رخشان، ف. (1379). ناتوانیهای یادگیری. تهران: مبنا.
کشاورز ولیان، ن.، و زارعی گونیانی، ا. (1399). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی کودکمحور بر نارسایی هیجانی و خودتنظیمی هیجانی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری. نشریۀ توانمندسازی کودکان استثنایی، 4(33)، 63-77.
گنجی، م. (1395). آسیبشناسی روانی براساس DSM-5. تهران: ساوالان.
لرنر، ژ. (1384). ناتواناییهای یادگیری، نظریهها، تشخیص و راهبردهای تدریس. ترجمۀ عصمت دانش. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
محمودی، ه.، عبداللهزاده، ح.، و رحمتی، م. (1398). اثربخشی تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب بر تقویت حافظۀ فعال و دامنۀ توجه دانشآموزان نارساخوان. ناتوانیهای یادگیری، 1(9)، 115-136.
نجاتی، و. (1397). دستنامۀ جامع توانبخشی شناختی در اختلالات تحولی. تهران: رشد فرهنگ.
نیکوبخت، آ.، شهنیییلاق، م.، و کیامنش، ع. (1398). مقایسۀ اثربخشی آموزش مبتنی بر رایانه و آموزش به روش سنتی بر حافظۀ عددی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجلۀ علوم روانشناختی، 18(73)، 55-65.
وحیدی، س.، منظری توکلی، ع.، منظری توکلی، ح.، و سلطانینژاد، ا. (1399). نقش کارکردهای اجرایی در پیشبینی اضطراب ریاضی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. مجلۀ مطالعات ناتوانی، 10(51)، 1-7.
هورویتز، ل.، و روست، س. (1396). کمک به کودکان بیشفعال با رویکرد یکپارچگی حسی. ترجمۀ آنیتا باغداساریانس و افسانه باقری کریمی. تهران: وانیا.