اخوت، ع. م.، احمدی، غ. ر.، و فروغی، ا. ع. (1396). تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانشآموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد. پژوهش در برنامهریزی درسی، 14(27)، 159-147.
امانی، ا.، فدایی، ا.، توکلی، م.، شیری، ا.، و شیری، و. (1396). مقایسه برنامهریزی، توجه انتخابی و انعطافپذیری شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص (نارسایی خواندن). مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(2)، 111-94.
آتشروز، ب.، نادری، ف.، پاشا، ر.، افتخار صعادی، ز.، و عسگری، پ. (1397). تأثیر الگوی انگیزشی انتظار- ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی، اشتغال آموزشی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی. فصلنامه سلامت روان کودک، 5(2)، 95-83.
آموزش و پرورش ایالت بریتیش کلمبیا. (2011). اختلالات یادگیری، راهبردهایی برای معلمان. مترجم معصومه خسروی و عباس عبدالحسینزاده. (1394). سمنان: انتشارات دانشگاه سمنان.
بنیاسدی، ع.، و پورشافعی، ه. (1391). نقش انگیزش، خودکارآمدی تحصیلی و رویکردهای مطالعه در پیشرفت ریاضی دانشآموزان رشتههای علوم تجربی و ریاضی مقطع متوسطه شهر قائن. اندیشههای نوین تربیتی، 8(4)، 102- 81.
بیگدلی، ا.، عبدالحسینزاده، ع.، محمدیفر، م. ع.، و رضایی، ع. م. (1396). اثربخشی آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مسئله در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. فصلنامه علمی- پژوهشی ناتوانیهای یادگیری، 7(1)، 41- 26.
تقیزاده، ر.، و عبدلی سلطان احمدی، ج. (1396). اثربخشی روش تدریس جیگ ساو بر خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی در درس آمار و مدلسازی در بین دانشآموزان علوم انسانی دوره دوم متوسطه. روانشناسی مدرسه، 6(2)، 25-7.
تقیزاده، ه.، عبدخدایی، م. س.، و کارشکی، ح. (1393). نقش سبکهای شناختی، اهداف پیشرفت و خودکارآمدی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانشآموزان دبیرستانهای دولتی شهر مشهد. فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، 2(6)، 58-41.
حسین خانزاده، ع.، ابراهیمی، ش.، حسینی، ش.، وخداکرمی، ف. (1398). تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامههای آموزشی رایانهای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانشآموزان دیرآموز. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 164-149.
خیر، م.، حسین چاری، م.، و بحرانی، م. (1391). رابطه سوگیریهای خودکارآمدی ریاضی با انگیزش، عواطف و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دوره راهنمایی شهر شیراز. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 24(8)، 166- 143.
رشید، خ.، ذاکری، ع. ر.، سلحشوری، ا.، و کرد نوقابی، ر. (1391). انگیزه تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه در رابطه با عوامل محیطی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 7(2)، 107 -99.
رفیعخواه، م.، و مهاجرانی، م. (1393). اثربخشی تمرین بازداری شناختی بر انعطافپذیری ذهنی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. مجله پژوهش در علوم توانبخشی، 10(8)، 927-917.
سادوک، ب. ج.، سادوک، و. ا.، و روئیز، پ. (2017). خلاصه روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی. مترجم فرزین رضاعی. (1396). تهران: انتشارات ارجمند.
سلطانینژاد، م.، و محمودی، ک. (1397). نقش واسطهای ارزش تکلیف در رابطه بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی. پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(40)، 98-105.
عالمیان، و.، لطفینژاد، ع.، و حبیبی، م. (1398). تأثیر بهکارگیری مدل حل مسئله پولیا در کاهش خطای نیومن دانشآموزان در حل مسائل مربوط به ترکیبات پایه دهم رشته ریاضی. فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه، 5(15)، 38-25.
علایی خرایم، ر.، نریمانی، م.، و علایی خرایم، س. (1391). مقایسه باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. فصلنامه علمی- پژوهشی ناتوانیهای یادگیری، 1(3)، 104- 85.
غیاثی، ع. (1394). رابطه عزتنفس و سبکهای حل مساله با باورهای خودکارآمدی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه زابل. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 34، 64- 53.
کرک، س.، گالاگر، ج.، و کولمن، م.ر. (2014). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی بر اساس DSM-5. مترجم محمد مشکانی و حسین ملک محمدی. (1400). تهران: ارسباران.
گراوند، ه.، قدمپور، ع.، و ویسکرمی، ح. ع. (1396). ارائه مدل علّی ادراک از جو آموزشی خلاق و مهارتهای حل مسئله با انگیزش تحصیلی: نقش واسطهای تحصیلی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(46)، 121- 95.
لطفیعظیمی، ا.، افروز، غ. ع.، درتاج، ف.، و نعمت طاووسی، م. (1394). نقش مسند مهارگری و خودکارآمدی در پیشبینی انگیزش تحصیلی دانشآموزان.
فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(31)، 18-1.
Downloaded from www.ceciranj.ir
|
محزونزاده بوشهری، ف. (1396). رابطه بین مهارت حل مسئله و خلاقیت دانشجویان با نقش واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی: مدلیابی معادلات ساختاری. فصلنامه علمی- پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(4)، 50- 27.
محمداسماعیل، ا.، و هومن، ح. ع. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. فصلنامه کودکان استثنایی، 2(۴)، ۳۳۲-۳۲۳.
موسیپور، م.، پورتقی کوهبنه، ب.، و تقیپور، آ. (1398). راهبردهایی برای ارتقای توانایی حل مسئله در ریاضی. فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه، 5(17)، 46-35.