اقدسی، ن.، سلیمانیان، ع. ا.، و اسدی گندمانی، ر. (1398). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر طرحوارههای هیجانی ناسازگار مادران کودکان با فلج مغزی. مجله توانبخشی.20(1)، 97-86.
باباپور خیرالدین، ج.، پورشریفی، ح.، هاشمی، ت.، و احمدی، ع. ا. (1391). رابطه مؤلفههای فراشناخت و ذهنآگاهی با باورهای وسواسی دانشآموزان.مجله روانشناسی مدرسه. 1(4)، 38-22.
بحرینیان، س. ع. م.، حاجی علیزاده، ک.، ابراهیمی، لی.، و هاشمی گرجی، ا. ا. (1391). مقایسه ویژگیهای شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانشآموزان عقبمانده ذهنی و عادی شهر تهران. روانشناسی افراد استثنائی. (7)2، 167-153.
بشرپور، س.، محمدی، ن.، و اسدی شیشهگران، س. (1397). اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر انعطافپذیری شناختی و سبکهای مقابلهای زنان سرپرست خانوار. فصلنامه علمی- پژوهشی زن و فرهنگ. 9(35)، 60-49.
پورمحمدی، س.، و باقری، ف. (1394). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر پردازششناختی خودکار. فصلنامه مطالعات روانشناختی. 11(3)، 159-141.
تبریزچی، ن؛ و وحیدی، ز. (1394). مقایسه تنظیم هیجان، ذهنآگاهی و بهزیستی روانشناختی در مادران دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری. 8(8)، 35-21.
حدادی کوهسار، ع. ا.، مرادی، ع. ر.، غباریبناب، ب.، و ایمانی، ف. (1397). مقایسه اثربخشی معنویتدرمانی مبتنی بر فرهنگ ایرانی با رویکرد شناختی-رفتاری با رویکرد ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس در کاهش افسردگی، اضطراب و استرس در بیماران مبتلا به درد مزمن.فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی. 8(31)، 30-1.
حمیدی، ف.، و محمدی خراسانی، ف. (1396). اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری والدین کودکان بیشفعال بر اختلالات رفتاری فرزندان. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 8(22)، 60-50.
رستمی، چ.، جهانگیرلو، ا.، سهرابی، ا.، و احمدیان، ح. (1395). نقش انعطافپذیری شناختی و ذهنآگاهی در پیشبینی اهمالکاری دانشجویان، مجله علوم پزشکی زانکو، دانشگاه علوم پزشکی کردستان. 17(53)، 61-50.
سجادی، م. ا.، و عسکریزاده، ق. (1394). نقش ذهنآگاهی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در پیشبینی علائم روانشناختی دانشجویان علوم پزشکی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 8(5)، 308-301.
سرچشمه، ب.، عاشوری، س.، انصاری، م.، و شهیدی، م. (1396). اثربخشی آموزش شناختی بر میزان توجه و حافظه فعال کودکان با اختلال کمتوجهی بیشفعالی. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی، 8(21)، 15-6.
سگال، ز.، ویلیامز، م.، و تیزدل، ج. (1384). راهنمای درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن، ترجمه پروانه محمدخانی، عذرا جهانی تابش و شیما تمناییفر. تهران: فرا دید.
سلطانی، ا.، شاره، ح.، بحرینیان، ع. م.، و فرمانی، ا. (1392). نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تابآوری با افسردگی. پژوهنده. مجله پژوهش دانشگاه پزشکی شهید بهشتی. 18(2)، 96-88.
سلیمانی، ا؛ و حبیبی، ی. (1393). ارتباط تنظیم هیجان و تابآوری با بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه. 3، 72-51.
سیف نراقی، م.، و نادری، ع. ا. (1391). روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی. تهران: ارسباران.
صادقی، ز.، لطیفی، ز.، و آقابابایی، س. (1396). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی گروهی بر بهزیستی روانشناختی، تنظیم هیجان و تابآوری مادران کودکان کمتوان ذهنی مقطع دبستان شهر اصفهان. فصلنامه کودکان استثنائی. 18(3)، 116-105.
ظهرابی، ش.، شعیری، م. ر.، و حیدرینسب، ل. (1394). برنامه گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و ذهنآگاهی (MAGT) بر کاهش ترس از ارزیابی منفی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی. نشریه علوم پزشکی رازی، مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران. 22(140)، 11-1.
کوهسالی، م.، میرزمانی، س. م.، کریملو، م.، و میرزمانی، م. س. (1390). مقایسه سازگاری اجتماعی مادران با فرزند دختر عقبمانده ذهنی آموزشپذیر. مجله علوم رفتاری. 2(2)،
172-165.
گنجی، ح. (1393). راهنمای کامل تغییرات و نکات ضروری
DSM-5. چاپ اول. تهران: ساوالان.
مهرینژاد، ا. ا.، و رمضان ساعتچی، ل. (1395). تأثیر شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر افسردگی، خشم و تنظیم هیجانی همسران جانباز. نشریه علمی- پژوهشی طب جانباز. 8(3)، 148-141.
نادری، ع. ا.، و سیف نراقی، م. (1395). نارسایی ویژه در یادگیری و چگونگی تشخیص و روشهای بازپروری. چاپ دهم. تهران: ارسباران.
نجفی، م.، قربانی، م.، و رضایی دهنوی، ص. (1397). اثربخشی مداخله ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر عملکردهای اجرایی و انعطافپذیری شناختی در زنان دارای خصیصه نوروزگرایی در شهر اصفهان.مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. 5(3)، 37-22.
یوسفی، ف. ( (1385). بررسی رابطه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با افسردگی و اضطراب در دانشآموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان. مجله کودکان استثنائی. 4، 892-872