احمدی، ع. ا.، سهرابی، م.، و محمدی، ع. (139۶). ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ و ﺑﻴﻦ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻧﺸﺎط در ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻧﺎﺟﺎ. فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت منابع در نیروی انتظامی. 5(1)، 1-30.
احمدی، غ. ع.، و عبدالملکی، ش. (1392). بررسی تأثیر الگوی حلمسئله بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس شیمی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری. 2(64)، 21-1.
اس ربر، آ. (1397). فرهنگ توصیفی روانشناسی. مترجمان یوسف کریمی، هامایاک آوادیس یانس، اصغری مقدم، فرزانه فرحزادی، نقشبندی، محمدرضا نیکخو، جواد طهوریان، ژاست صلیبی. تهران: رشد.
افروز، غ. ع. (139۰). مقدمهای بر روانشناسی و آموزشوپرورش کودکان استثنائی. تهران: دانشگاه تهران.
افروز، غ. ع.، ارجمندنیا، ع. ا.، حمیدی، ف.، و برهان، ا. (1394). اثربخشی آموزش حلمسئله بر نگرش اجتماعی و سلامت روانی دختران نوجوان بزهکار شهر تهران. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 2(15). 119-107.
افروز، غ. ع.، و دلبر، م. (139۵). کمالگرایی در خانواده کودکان تیزهوش. رویش روانشناسی. 4(17)، 70-47.
آقابابایی، س.، ملکپور، م.، کجباف، م. ب.، و عابدی، ا. (1۳۹۴). اثربخشی آموزش هوش موفق بر تواناییهای تحلیلی، خلاقانه و عملی دختران تیزهوش. فصلنامه کودکان استثنائی. ۱۵(۴)،
37-44.
بهرامی، ف.، معاضدیان، آ.، و حسینیالمدنی، س. ع. (1392). اثربخشی آموزش مهارت حلمسئله و تصمیمگیری بر کاهش نگرش مثبت وابستگان به مواد افیونی. فصلنامه اعتیاد پژوهی. 7(25)، 72-58.
پاکیزه، ع. (1394). بررسی تأثیر شیوه آموزشی تلفیقی هنر بر خلاقیت و یادگیری دانشآموزان پسر سال اول دبستان. فصلنامه مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی. 6(1)، 60-52.
تاجری، ب.، احدی، ح.، و جمهری، ف. (1390). اثربخشی آموزش مهارتهای شناختی- رفتاری بر نگرش، افسردگی خلق عمومی. روشها و مدلهای روانشناختی. 2(5)، 99-81.
تورانی، ف.، و روحی، ش. (1397). اثربخشی آموزش گروهی حلمسئله بر شادکامی زنان در حال درمان با متادون. کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیموتربیت روانشناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی– اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان.
جویباری، ل.، نوملی، م.، ثناگو، ا.، و تقویکیش، ب. (1394). بررسی تجربه نشاط معنوی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی گلستان. دین و سلامت. 3(1)، 31-19.
چیریان، ک.، و افروز، غ. ع. (1395). رابطه باورهای دینی با خلاقیت و نشاط معنوی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی واحد کرج. دانشگاه آزاد اسلامی.
حسینخانزاده، ع. ع.، بهزادخو، ف.، و ایمنخواه، ف. (۱۳۹۵). مقایسه سلامت عمومی، مهارتهای اجتماعی، حرمت خود دانشآموزان تیزهوش ارای برنامه آموزشی تلفیقی و جداسازی شده. اندیشههای نوین تربیتی. ۱۲(۴)، ۱۱۳-81.
خدادادی، ن. (1396). اثربخشی هنر درمانی با رویکرد نقاشی بر بازشناسی هیجانی چهره کودکان اُتیسم با عملکرد بالا. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 9(1)، 98-89.
خدایاریفرد، م.، و پرند، ا. (1391). ارزیابی و آزمونگری روانشناختی. چاپ دوم. تهران: دانشگاه تهران.
درویشی، ز.، شهیدی، ش.، حیدری، م.، و پاکدامن، ش. (1394). اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از سیستم آموزشی آموزش هنر حامی کودک نوآور بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی. روانشناسی افراد استثنائی. 5(17)، 109-85.
دلاور، ع. (1390). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: رشد.
دهداری، ا.، افروز، غ. ع.، غباریبناب، ب.، و آذربایجانی، م. (139۷). پیشبینی سلامت روان بر اساس مؤلفههای رضایت شغلی و نشاط معنوی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 9(2)، 29-17.
رحیمی، ن.، نوحی، ع.، و نخعی، ن. (1392). سلامت معنوی و نگرش به معنویت و مراقبت معنوی در دانشجویان پرستاری و مامایی. مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران. نشریه پرستاری ایران. 26(85)، 65-55.
رستمی ابوسعیدی، ع.، کریمی فیروزجایی، ع.، و رضاییهشاد، ر. (۱۳۹۶). مقایسه کنش زبانی دانشآموزان پسر استعدادهای درخشان با دانشآموزان عادی در دوره دوم متوسطه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. ۲(۱۸)، ۶۶-57.
رضادوست، ک.، نبوی، ع. ا.، و صالحی، ن. (1394). بررسی تأثیر عوامل اجتماعی و روانی بر احساس نشاط. روانشناسی کاربردی. 29(3)، 1-22.
رهبری، ن.، باباپور، ج.، و صبوری مقدم، ح. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای حلمسئله و جرئتورزی بر تغییر نگرش نوجوانان دختر نسبت به سوءمصرف مواد. اعتیادپژوهی. 12(48)، 26-12.
زمانی، ن. (1396). مقایسه شادکامی، سازگاری اجتماعی و همدلی عاطفی بین نوجوانان تیزهوش و عادی. نخستین همایش پژوهش در روانشناسی و علوم رفتاری ایران. تهران، شرکت توسعه دانش فرزانگان.
زیرک، م.، کیوانی، م.، و زمانی، ع. (1396). تأثیر آموزش مهارت حلمسئله بر کارآفرینی و یادگیری تسلطیاب دانشجویان دختر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود. فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی. 8(1)، 108-101.
سورتیجی اوکرکایی، ع. ا.، و رستگارپور، ح. (1391). رابطه آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت دانشآموزان پایه پنجم دبستانهای ایران در سال تحصیلی 88-1387. ابتکار و خلاقیت در علومانسانی. 1(3)، 27-1.
سیوندیپور، م.، و عبدالهی، ع. ا. (1391). بررسی تأثیر رویاروی با شاخصههای علمی شادی بر کاهش افسردگی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 11(2)، 522-513.
شوشتری، م.، ملکپور، م.، عابدی، ا.، و قمرانی، ا. (13۹۵). برنامه سهتایی غنیسازی رنزولی بر خلاقیت کودکان تیزهوش دبستانی. فصلنامه کودکان استثنائی. ۶(۲)، ۱۱۶-91.
صادقی، ع. (1392). دانش چندفرهنگی و ارتقای سبک زندگی در ایران. مجله فرهنگ مشاوره و روان درمانی. 4(13)، 124-111.
طاهری، ز.، و شکربیگی، ع. (1393). بررسی عوامل مرتبط با شادی نوجوانان دبیرستان در شهر تهران، مطالعه موردی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
عربزاده، م.، کدیور، پ.، و دلاور، ع. (1393). بررسی اثربخشی راهبردهای یادگیری خودگردان بر مهارت حلمسئله اجتماعی دانشآموزان. فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی. 3،
71-82.
عزیزی، م.، رضایی میرقاید، م.، و سمیعی، م. (1394). مقایسه نیرومندی من و استقامت ذهنی در دانشآموزان دختر مدارس تیزهوشان با دانشآموزان دختر مدارس عادی. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 2(14)، 59-54.
عظیمی، ف.، قربانعلیپور، م.، و فرید، ا. (1392). اثربخشی آموزش مهارت حلمسئله برانگیزش پیشرفت و شادکامی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان خوی در سال تحصیلی 91-1390. تدریس پژوهی. 1(2)، 42-35.
غریبی، ح.، جوانمردی، س.، و رستمی چ. (1396). اثربخشی آموزش حلمسئله بر نگرشهای ناکارآمد و باورهای غیرمنطقی دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر سنندج. نشریه علمی- پژوهشی آموزش و ارزشیابی. 10(38)، 134-115.
غریبی، ح.، جوانمردی، س.، و رستمی، چ. (1396). اثربخشی آموزش حل مسئله بر نگرشهای ناکارآمد و باورهای غیرمنطقی دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر سنندج. نشریه علمی- پژوهشی آموزش و ارزشیابی. 10(38)، 134-115.
غریبی، ح.، و بهاریزر، ف. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حلمسئله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانشآموزان. نشریه علمی- پژوهشی آموزش و ارزشیابی. 8(32)، 61-78.
قبادپور، س.، تاجری، ب.، و مقدمزاده، ع. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حلمسئله بر شادکامی و نگرش معتادین به مواد. روشها و مدلهای روانشناختی. 6(22)، 24-16.
قدمپور، ع.، امیریان، ل.، و خدایی، س. (1397). اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش ﺗﻔﻜﺮ اﻧﺘﻘﺎدی ﺑﺮ ﻧﮕﺮش ﺑﻪ ﺧﻼﻗﻴﺖ و نشاط ذﻫﻨﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ. فصلنامه علمی- پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 7(4)، 240-219.
کاظمیان، م.، هویدا، ر.، عابدی، ا.، و رجاییپور، س. (1397). بررسی تحلیلی روش گروهبندی تماموقت دانشآموزان مدارس استعداد درخشان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 9(1)، 87-116.
کریمی، ی. (1392). روانشناسی اجتماعی. تهران: ارسباران.
گنجی، م. (1396). روانشناسی کودکان استثنائی. ویراست دوم. تهران: تهران: ساوالان.
لاریلواسانی، م.، هاشمیآذر، ژ.، و پزشک، ش. (139۶). مقایسه خلاقیت حرکتی در کودکان تیزهوش، با کودکان با اختلال یادگیری کودکان عادی. فصلنامه کودکان استثنائی. ۱۷(۱)،
83-96.
محمدزاده، ز.، و صالحی، ک. (1395). تبیین پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی از منظر نخبگان دانشگاهی. فصلنامه راهبرد. 25(79)، 258-227.
محمدزاده، ز.، و صالحی، ک. (1395). تبیین پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی از منظر نخبگان دانشگاهی: مطالعهای با رویکرد پدیدارشناسی. فصلنامه راهبرد. 79(25)، 258-228.
مقدم، م.، و دوازده امامی، ح. (1397). بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کارکنان بر تعهد سازمانی با نقش میانجی نشاط کارکنان در مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان. پنجمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری. 1397، انجمن مدیریت )تهران(، ایران.
الموتینیا، م. (1392). بررسی رابطه خلاقیت مدیران و نشاط محیط آموزشگاهی در مراکز استثنائی استان سمنان در سال تحصیلی 92-93. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی. دانشگاه آزاد اسلامی. واحد شاهرود.
نبوی، س. ص. (1392). نقش هنر در پرورش خلاقیت و ارتقا سلامت روانی دانشآموزان. مجله رشد آموزش. 8(4)، 15-10.
نیکنام، ک.، غباریبناب، ب.، و حسنزاده، س. (1398). تأثیر آموزش حلمسئله خلاقانه بر خلاقیت و رضایت از زندگی دانشآموزان پسر تیزهوش. فصلنامه سلامت روان کودک. 6(2)، 217-205.
نیازآذری، ک. (1393). بررسی تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهرستان ساری. مطالعات برنامهریزی آموزشی (دانشگاه مازندران). 2(3)، 57-35.