ابراهیمی، ص. (1370). تعیین ضریب پایایی و همبستگی سه مفهوم حمایت اجتماعی، عزتنفس و مرجع کنترل بر روی دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شمال تهران.
اصلیآزاد، م.، عارفی، م.، فرهادی، ط.، و شیخ محمدی، ر. ا. (1391). اثربخشی بازیدرمانی کودکمحور بر اضطراب و افسردگی کودکان دختر دارای اختلال اضطراب و افسردگی در دوران دبستان. روشها و مدلهای روانشناختی. 2(9)، 90-71.
اعتمادی، ا.، حاجی حسنی، م.، نادعلیپور، ح.، و نظری، ا. (1393). اثربخشی گشتالت درمانی گروهی بر میزان اضطراب و عزتنفس دانشآموزان طلاق. مجله روانشناسی. 18(4)، 452-438.
امیدی، ح.، ساجدی، ف.، رستمی، ر.، و بخشی، ع. ا. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزتنفس دانشآموزان مبتلا به اختلال کمتوجهی و بیشفعالی. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 9(2)، 37-27.
خدادادی، ن. (1397). اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر بازشناسی هیجانی چهره کودکان اُتیسم با عملکرد بالا. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 9(1)، 98-89.
خدایاریفرد، م.، و پرند، ا. (1391). ارزیابی و آزمونگری روانشناختی. تهران: دانشگاه تهران.
دیانی، ن. (1390). اثربخشی فعالیتهای کاردستی و نقاشی براساس مدل برنامهریزی چندبُعدی بر کاهش اضطراب کودکان 6-4 سال شیرخوارگاه آمنه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علومتربیتی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
رکنی، م.، زادهمحمدی، ع.، و نوابینژاد، ش. (1394). بررسی اثربخشی نقاشی درمانی بر خلاقیت و رشد اجتماعی کودکان 4 تا 6 ساله. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 5(3)، 196-173.
زارعزاده خیبری، ش.، رفیعینیا، پ.، و اصغری نکاح، س. م. (1393). اثربخشی هنردرمانی گروهی بیانگر بر افزایش مؤلفههای رفتاری و هیجانی خودپنداره کودکان مراکز شبه خانواده. روانشناسی بالینی. 6(2)، 51-41.
زارعی، خ.، پرنده مطلق، ز.، سیدفاطمی، ن.، خوشبخت، ف.، حقانی، ح.، و زارعی، م. (1392). تأثیر قصهگویی بر اضطراب فیزیولوژیک، نگرانی و اضطراب اجتماعی کودکان سن مدرسه بستری در بیمارستان. فصلنامه پرستاری داخلی- جراحی. 2(4-3)، 121-115.
سعیدیان، ا. (1394). تأثیر نقاشی تعاملی بر کاهش اضطراب کودکان سرطانی 6 تا 8 سال. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته نقاشی. دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه اصفهان.
شریفی، خ.، مسعودی علوی، ن.، تقریبی، ز.، سوکی، ز.، عسگریان، ف. س.، و اکبری، ح. (1390). ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ﻋﺰتﻧﻔﺲ ﻣﺎدران و دﺧﺘﺮان نوجوان آنها. فصلنامه علمی- پژوهشی فیض. 15(4)، 352-358.
شیخذکریایی، ن.، مریدی، گ.، اردلان، م.، و حدودی، ف. (1393). تأثیر نقاشی بر اضطراب کودکان سرطانی بستری در بیمارستان. پایش. 15(1)، 68-63.
صانعی قالیباف، ن. (1394). بررسی تأثیر هنردرمانی شناختی رفتاری بر پرخاشگری، حرمتخود و شادکامی نوجوانان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس البرز.
عاشوری، م.، شجاعی، س.، و فتاحیان، ف. (1396). بررسی مقایسهای افسردگی، اضطراب و استرس در افراد نابینا و عادی. نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی. 8(4)، 80-71.
عطاری، ب.، شفیعآبادی، ع. ا.، و سلیمی، ح. (1390). اثربخشی آموزش هنر نقاشی بر کاهش اضطراب دانشآموزان ابتدایی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. 8(2)، 64-47.
غلامزاده خادر، م.، باباپور خیرالدین، ج.، و صبوری مقدم، ح. (1393). اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش نشانههای اختلال افسردگی کودکان دبستانی. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره. 4(2)، 19-32.
فرامرزی، س.، و مرادی، م. ر. (1393). تأثیر هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر کاهش ناامیدی و تنهایی کودکان ناشنوای پسر. شنواییشناسی، 23(6)، 31-25.
قاسمی صاحبی، م. (1394). اثربخشی هنردرمانی دلبستگی محور بر کاهش نشانههای اختلال دلبستگی و مشکلات هیجانی- رفتاری کودکان بدسرپرست. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.
لیبمن، م. (1394). هنردرمانی ویژه گروهها، ترجمه علی زاده محمدی و حوری توکلی. تهران: قطره.
نادری، ف.، و انصاری اصل، ز. (1390). تأثیر هنردرمانی بر خودپنداره تأییدجویی و شادکامی کودکان مراجعهکننده به مراکز مشاوره و درمان شهرستان اهواز. یافتههای نو در روانشناسی. 18(6)، 32-17.
نظامیپور، ا.، عبدالمنافی، ع.، اعتمادینیا، م.، و ایزدینیا، ن. (1394). اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرایانه دانشآموزان دختر کمشنوا. تعلیموتربیت استثنائی. 15(3)، 38-31.
زمانی اصل، زهره (1377). هنجاریابی مقدماتی سیاهه اضطراب حالت- صفت کودکان روی دانشآموزان شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران