پژوهش حاضر، به بررسی اثربخشی مهارت حل مسئله بر نگرش اجتماعی دختران بزهکار شهر تهران پرداخته است. در این پژوهش از روش تحقیق آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه حل مسئله دزوریلا و گلدفریدو پرسشنامه نگرشسنج است. جامعه آماری این پژوهش کلیهی دختران بزهکار مقیم کانون اصلاح و تربیت شهر تهران بودهاند. نمونه آن 32 نفر از بزهکارانی که کمترین نمرات را گرفتند، و با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شده و در هر گروه آزمایش (16) و گواه(16) نفر جایگزین شدهاند. برای تحلیل دادههای گروه آزمایش علاوه بر روش آمار توصیفی، از تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد و سطح معنیداری در این تحقیق در نگرش اجتماعی (05/0> P) است. یافتههای حاصل از این پژوهش نشان داد، که آموزش مهارت حلمسئله موجب بهبود نگرش اجتماعی و افزایش مهارت حل مسئلهی دختران بزهکار گروه آزمایش میشود.
Afroz, G., Arjmandnia, A. A., Hamidi, F., & Borhan, A. (2015). اثربخشی آموزش حل مسئله بر نگرش اجتماعی دختران بزهکار شهر تهران. Empowering Exceptional Children, 6(3), 107-118.
MLA
G.ali Afroz; Ali akbar Arjmandnia; Farideh Hamidi; Azam Borhan. "اثربخشی آموزش حل مسئله بر نگرش اجتماعی دختران بزهکار شهر تهران". Empowering Exceptional Children, 6, 3, 2015, 107-118.
HARVARD
Afroz, G., Arjmandnia, A. A., Hamidi, F., Borhan, A. (2015). 'اثربخشی آموزش حل مسئله بر نگرش اجتماعی دختران بزهکار شهر تهران', Empowering Exceptional Children, 6(3), pp. 107-118.
VANCOUVER
Afroz, G., Arjmandnia, A. A., Hamidi, F., Borhan, A. اثربخشی آموزش حل مسئله بر نگرش اجتماعی دختران بزهکار شهر تهران. Empowering Exceptional Children, 2015; 6(3): 107-118.