Feasibility study of holding virtual courses of life skills for blind students (with emphasize on human force)

Document Type : Original Article

Authors

Abstract

The purpose of this study, the feasibility of virtual learning life skills courses for blind students (with an emphasis on human resources) is. The population consisted of all teachers and administrators involved in the education of blind students in Tehran were 91-90. The sample consists of 99 individuals, who were selected by simple random sampling, form. To collect data from the questionnaire contains 22 questions Attitude 4 option was used. Data collected in spss-21 software using chi-square test and Spearman correlation coefficients were analyzed. The results indicate that the positive relationship between attitudes of teachers, administrators and professionals are learning life skills. The results show that the higher the learning of life skills in their blind goes up And learning can be used to learn some lessons and school life skills, used to be blind.

Keywords


#افروز، غلامعلی 69) روانشناسی و توان بخشی کودکان هسته گام (عقب ماندهی ذهنی) .تهران :دانشگاه تهران.  .)5962افروز، غلامعلی.# ( اصول وروش ها ی پیشگیری از معلول یت ها : با نگاهی به علل اصلی آس یب ها ی ذهنی، حسی و حرکتی در کودکان مناطق شهری و روستایی ایران. تهران: دانشگاه تهران.  .) تحقق نقش دروس 5981 #شیرزاد، کریم و شغلی کناری، طیبه. ( نظری در افزایش کارایی حرفهای دانشآموزان کمتوان ذهنی. ماهنامه تعلیم و ترب ی ت استثنایی ، 80 ،55-51. )5962( #شیرازی، سیما و نیلی پور، رضا. . آزمون تشخیصی خواندن . تهران: انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.