%0 Journal Article %T پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت %J توانمندسازی کودکان استثنایی %I انجمن علمی کودکان استثنایی ایران %Z 2588-3488 %A میرحیدری, سیدجعفر %A میرهاشمی, مالک %A ابوالمعالی, خدیجه %D 2017 %\ 03/21/2017 %V 8 %N 1 %P 16-24 %! پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت %K انگیزش پیشرفت منبع کنترل ویژگی های شخصیتی %R %X پژوهش حاضر با هدف پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان آهستهگام بر اساس ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت  دانشآموز 16 انجام شد. این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه دانشآموزان آهستهگام شهر ورامین بود که از بین آنان با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامههای ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت را تکمیل کردند. معدل دانشآموزان بهعنوان شاخص عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. دادهها با روش رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان داد که ویژگیهای شخصیتی سازگاری و وظیفهشناسی، منبع کنترل درونی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنادار و   درصد از تغییرات عملکرد تحصیلی را پیشبینی کردند. 92/8 روانرنجورخویی با عملکرد تحصیلی رابطه منفی و معنادار داشتند. این متغیرها توجه به متغیرهایی مانند ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت نقش حیاتی در پیشبینی عملکرد تحصیلی دارد %U https://www.ceciranj.ir/article_63537_e86ffce43d6285a187a6a41fbf6b08c2.pdf