@article { author = {Afzali, Leyla and esmaili, somaye}, title = {اثر‌بخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزت نفس دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی}, journal = {Empowering Exceptional Children}, volume = {6}, number = {4}, pages = {42-54}, year = {2015}, publisher = {Iranian Exceptional Children Foundation}, issn = {2588-3488}, eissn = {2645-3630}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {اثر‌بخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزت نفس دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر‌بخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزت‌نفس دانش‌آموزان دختر دوره ابتدایی اسلامشهر، اجراء شده‌است. برای این منظور 120 نفر (60 نفر گروه آزمایشی و 60 نفر گروه کنترل) از دانش آموزان مقطع ابتدایی به روش نمونه گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. روش پژوهش پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است.  ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه عزت‌نفس روزنبرگ (1965) و آزمون تصویری خلاقیت تورنس (1969) می باشند. داده های‌ جمع آوری شده با استفاده از آزمون کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش خلاقیت تأثیر مثبت بر خلاقیت و عزت نفس دانش آموزان دارد. آموزش خلاقیت به دانش آموزان منجر به ارتقای معنادار ابعاد سیالی، ابتکار و بسط در این گروه شده است. اما در بعد انعطاف پذیری، رشد معناداری حاصل نشده است.}, keywords_fa = {آموزش خلاقیت,خلاقیت و عزت نفس}, url = {https://www.ceciranj.ir/article_66724.html}, eprint = {https://www.ceciranj.ir/article_66724_0f1744f012370c5e5234fc6334e65658.pdf} }