ابراهیمی، ز.، عابدی، ا.، و آقایی، ع. (1400). تدوین الگوی والدگری مبتنی بر نظریه کارکردهای اجرایی و مقایسه اثربخشی آن با برنامه بارکلی بر کارکردهای اجرایی و رفتارهای یادگیری کودکان مبتلا به نقصتوجه/بیشفعالی. مطالعات روانشناسی بالینی. 11 (43)، 107-73.
ابراهیمی، م.، مهوش ورنوسفادرانی، ع.، حقگو، ح.، پورمحمدرضای تجریشی، م.، و داناییفرد، ف. (1392). اثربخشی فعالیتهای یکپارچگی حسی - حرکتی بر نشانههای اختلال نقصتوجه بیشفعالی. پژوهش در علوم توانبخشی. 9 (2)، 231-220.
احمدیزاده، ز.، مخلصین، م.، رسولزاده، م.، یعقوبی، م.، و نوبریان، ف. (۱۳۹۵). بررسی ارتباط میان پردازش حسی و مهارتهای حرکتی در کودکان فلج مغزی. ویژهنامه توانبخشی. ۱۸(۲)، ۳۰۱-۲۹۵.
ارشم، س.، و رحمانی، ا. (1400). نقش هماهنگی حرکتی در پیشبینی کارکردهای اجرایی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ ابتدایی. فصلنامه علمی علوم حرکتی و رفتاری. 4(1)، 37-29.
اسمعیلزاده روزبهانی، آ.، بهروزی، ن.، امیدیان، م.، و مکتبی، غ. (1400). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهای بر کارکردهای اجرایی و حل مسأله در دانشآموزان با اختلال یادگیری در ریاضی. توانمندسازی کودکان استثنایی. 12(4)، 98-87.
اکبری سرگری، ع.، و ساداتی فیروزآبادی، س. س. (1398). اثربخشی یکپارچگی حسی حرکتی بر مهارتهای حرکتی درشت دانشآموزان کمتوان ذهنی. فصلنامه سلامت روان کودک. 6(4)، 252-241.
انتظاری، م.، عبدلی، ب.، و فارسی، ع. (1400). تأثیر دستکاری فعالیت سیستم دهلیزی بر حافظه فضایی دیداری کودکان بیشفعال دارای نقصتوجه. فصلنامه علوم پیراپزشکی و توانبخشی. 10(1)، 57-46.
اوریادی، پ.، هادیانفرد، ح.، و قاسمی، ن. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بازیهای رایانهای بر شدت علایم کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/بیشفعالی. فصلنامه کودکان استثنایی. ۲۰(۳)، ۴۹-۶۴.
بدریبگه جان، س.، محمدی فیضآبادی، ع.، شریفی درآمدی، پ.، و فتحآبادی، ر. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهمحور بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال اُتیسم با عملکرد بالا. توانمندسازی کودکان استثنایی. 11(1)، 52-41.
بیرامی، م.، هاشمی، ت.، خانجانی، ز.، نعمتی، ف.، و رسولزاده، ح. (1400). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر کنترل حرکتی بر ارتقای کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی، حافظه فعال، زمان واکنش، بازداری پاسخ، توجه پایدار) در دانشآموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیشفعالی. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی. 16(61)، 1082-1089.
پنجهپور، ن.، پنجهپور، ف.، و پنجهپور، ف. (1395). بررسی اثربخشی درمان یکپارچگی حسی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم. پنجمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. تیر ماه 1395، تهران، ایران.
پیرخائفی، ع.، و اکبروند، ت. (1394). اثربخشی الگوی توانبخشی عصب روانشناختی یکپارچهسازی حسی بر بهبود کارکردهای اجرایی مغز کودکان دارای اختلال کمبود توجه بیشفعالی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی. 1(1)، 40-26.
ترکیزاده، ف.، سلطانی، ا.، تجربهکار، م.، منظری توکلی، ع.، و زارعزاده، م. (1399). اثربخشی آموزش تواناییهای حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی. مجله تحقیقات علوم رفتاری. 18(4)، 448-439.
تهرانی دوست، م.، رادگودرزی ، ر.، سپاسی، م.، و علاقبندراد، ج. (1382). نقایص کارکردهای اجرای در کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه ـ بیشفعالی. تازههای علوم شناختی. 5(1)، 9-1.
جعفری ندوشن، ف.، و زارع خورمیزی، ح. (1400). اثربخشی توانبخشی شناختی حافظه بر بهبود کارکردهای اجرایی کودکان دارای نشانههای نارسایی توجه و بیشفعالی استان یزد. دوماهنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی. 10(2)، 345-332.
جهانگیری، د.، علیزاده، ح.، پزشک، ش.، و فرخی، ن. (1400). تدوین برنامه آموزشی انضباط مثبت و بررسی اثربخشی آن بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نقصتوجه بیشفعالی. دوماهنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی. 10(2)، 257-246.
رضایی، م.، و سرداری، ب. (۱۳۹۹). اثربخشی مداخله ذهنآگاهی بر بازداری پاسخ در کودکان با علایم نقصتوجه/بیشفعالی. فصلنامه علوم اعصاب شفای خاتم. ۹(۱)، 4۵-5۵.
رفیعخواه م.، ارجمندنیا، ع.، شکوهییکتا، م.، حسنزاده، س.، و مقدمزاده، ع. (1400). ساخت و اعتباریابی نسخه مقدماتی آزمون تصویری- رایانهای کارکردهای اجرایی. فصلنامه علمی- پژوهشی علوم روانشناختی. ۲۰(۱۰۴)، 1249-1235.
رنجبر، م.، حسنزاده، س.، و ارجمندنیا، ع. ا. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهمحور در ارتقاء کارکردهای اجرایی کودکان: مروری نظامدار بر پژوهشهای داخلی. تازههای علوم شناختی. 22(1)، 136-128.
رنجبر، م.، حسنزاده، س.، و ارجمندنیا، ع. ا. (1399). بررسی تأثیر تکالیف توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه (رحا) بر فرآیندهای شناختی کودکان با اختلال کارکردهای اجرایی. فصلنامه عصب روانشناسی. 6(4)، 32-21.
زارع، ح.، و شریفی، ع. ا. (1396). تأثیر توانبخشی شناختی رایانهای بر بهبود عملکرد حافظه کاری و آیندهنگر بیماران مبتلا به اسکلروزیس چندگانه. فصلنامه روانشناسی شناختی. ۵(۱)، ۱-10.
سلطانی کوهبنانی، س.، علیزاده، ح.، هاشمی، ژ.، صرامی، غ. ر.، و سلطانی کوهبانی، س. (1392). اثربخشی آموزش رایانه یار بر حافظه کاری بر بهبود کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضیات دانشآموزان با اختلال ریاضیات. تحقیقات علوم رفتاری. 3(11)، 2018-208.
سلطانیپور، م.، پرند، ا.، حسنیابهریان، پ.، و شریفیزدی، س. (1400). تأثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه بر بهبود کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی. فصلنامه روانشناسی شناختی. ۹(۲)، ۳۱-۴۳.
سنجابی، ا.، کرمی، ج.، و عیوضی، س. (1400). اثربخشی توانبخشی شناختی کارکردهای اجرایی بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشجویان مشروطی دانشگاه رازی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی. 7(1)، 36-23.
شهبازی، س.، حیرانی، ع.، و رحمانی، م. (1396). تأثیر فعالیتهای یکپارچهسازی حسی- حرکتی در ترکیب با بازخورد بر تعادل کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی کودکان استثنایی. ۱۷(۱)، 97-110.
صفریزدی، ز.، و نجاتی، و. (1391). مقایسه تکانشگری و تصمیمگیری مخاطرهآمیز افراد چاق با افراد دارای وزن عادی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. 1(16)، 64-58.
عدمی، ز.، علیلو، م. م.، و نظری، م. ع. (۱۳۹۷). مقایسه ظرفیت حافظه کاری هیجانی افراد عادی با افراد دارای نشانههای اضطراب اجتماعی. تازههای علوم شناختی. ۲۰(۴)، 45-35.
عظیمی، م.، مرادی، ع. ر.، و حسنی، ج. (۱۳۹۶). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری (اجرای حضوری و اینترنتی) بر راهبردهای تنظیم هیجانی افراد با همبودی بیخوابی و افسردگی. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی. ۱۱(۱)، ۶۱-۴۹.
عیوضی، س.، یزدانبخش، ک.، و مرادی، آ. (1397). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهیار بر بهبود کارکرد اجرایی بازداری پاسخ در کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/بیشفعالی. فصلنامه عصب روانشناسی. 4(14)، 22-9.
فتاحی اندبیل، ا.، صابری، ه.، و کاظمی کواکی، ا. (1399). اثربخشی «نوروفیدبک» و «تحریک جریان مستقیم فراجمجمهای» بر کارکرد اجرایی بازداری پاسخ پسران 6 تا 11 سال دارای اختلال بیشفعالی- نقصتوجه. نشریه مدیریت ارتقای سلامت. 9(3)، 60-49.
قاسمپور، ل.، حسینی، ف.، و محمدزاده، ح. (1392). تأثیرات تمرینات یکپارچگی حسی- حرکتی بر رشد مهارتهای حرکتی ظریف کودکان کمتوان ذهنی تربیتپذیر. مجله مطالعات ناتوانی. 3(1)، 36-27.
قمری گیوی، ح.، نادر، م.، و دهقانی، ف. (1393). بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی در بازسازی کارکردهای اجرایی بیماران وسواسی ـ جبری. مطالعات روانشناسی بالینی. 4(16)، 128- 101.
کارگر شورکی، ق.، ملکپور، م.، و احمدی، غ. ر. (1389). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان دارای اختلافات یادگیری ریاضی پایه سوم تا پنجم شهرستان میبد. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. 4(3)، 126-105.
کمالالدینی، س. ش.، دمهری، ف.، و عزیزی، م. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی نوجوانان بزهکار. روانشناسی فرهنگی. 4(1)، 224-206.
کیانیزاده، ر.، استکی، م.، و حسنی، ف. (1399). بررسی تأثیر نوروفیدبک آلفا بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نقصتوجه و بیشفعالی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. 63(5)، 2923-2914.
کیانی، ژ.، مرادی، ع. ر.، کدیور، پ.، حسنآبادی، ح. ر.، کرامتی، ه.، و عفتپناه، م. (1400). ﻃﺮاﺣﯽ، ﺗﺪوین و روایاﺑﯽ برنامهی آموزشی - توانمندسازی شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی برای بهبود کارکردهای اجرایی در کودکان دارای اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی. فصلنامه روانشناسی شناختی. ۹(۱)، ۱-۲۰.
گنجی، م. (۱۳۹۶). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM-5. تهران: نشر ساوالان.
لیاقت، ر.، باقری کریمی، ا.، بیات، س.، و مللی، م. (1396). اثربخشی درمان یکپارچهسازی حسی بر عملکرد حافظه فعال و سرعت پردازش کودکان مبتلا به نقصتوجه و بیشفعالی، کنفرانس بینالمللی فرهنگ آسیبشناسی روانی و تربیت، دوره 1، دانشگاه الزهرا.
مسیبی، ن.، و میرمهدی، س. ر. (1396). اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهای (CRT) بر بهبود حافظهی کاری و کاهش نقصتوجه مستمر در کودکان با نقصتوجه/ بیشفعالی (ADHD). فصلنامه علمی - پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی. 8 (29)، 105-124.
مطهری موید، و.، عسگری، م.، و قرباغی، ث. (1394). اثربخشی مداخلات یکپارچگی حسی مبتنی بر گروه، بر توجه، بیشفعالی و تکانشگری دانشآموزان مقطع ابتدایی با اختلال نقصتوجه- بیشفعالی. روانشناسی بالینی. 7(3)، 11-20.
مظفری، م.، مهرینژاد، س. ا.، پیوستهگر، م، و سلطانی، س. (۱۳۹۹). مقایسه اختلال شناختی در افراد با یا بدون پیشینه آسیب مغزی تروماتیک شدید. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان. ۲۹(۳)، 22-33.
نظربلند، ن.، نوحهگری، ا.، و صادقی فیروزآبادی، و. (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر حافظه فعال، توجه پایدار و عملکرد ریاضی کودکان دچار اختلالهای طیف اُتیسم. فصلنامه روانشناسی کاربردی. 13(2)، 293-271.
همتی، م. ج.، ساجدی، ف.، واحدی، م.، و حقگو، ح. ا. (1400). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا. دوماهنامه کومش. ۲۳(۲)، 233-۲41.
یاوریبرحق طلب، ا.، عسگری، پ.، نادری، ف.، و حیدری، ع. ر. (1400). بررسی اثر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی (بازداری پاسخ و برنامهریزی) کودکان دارای اختلال نقصتوجه و بیشفعالی. دوماهنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی. 10(1)، 157-146.