@article { author = {Kasayi, Abdolrahim and Khanbani, Mehdi}, title = {اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش علائم اختلال سلوک}, journal = {Empowering Exceptional Children}, volume = {5}, number = {1}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {Iranian Exceptional Children Foundation}, issn = {2588-3488}, eissn = {2645-3630}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش علائم اختلال سلوک}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش مهارت­های زندگی بر کاهش علائم اختلال سلوک در دانش­آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر اصفهان بود. به ­این­ منظور 30 نفر از دانش­آموزان پسر دارای علایم اختلال سلوک به شیوه نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب و به­صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل (هر گروه 15 نفر) تقسیم شدند. چگونگی شناسایی دانش­آموزان دارای اختلال سلوک به­وسیله استفاده از پرسشنامه علایم مرضی کودکان و نوجوانان صورت گرفت. این پرسشنامه دارای دو فرم معلم و والدین است و قدرت بالایی در تشخیص علایم اختلال سلوک دارد (شجاعی،1384). گروه آزمایشی در قالب 10 هفته، هر هفته 3 جلسه 90 دقیقه­ای برنامه آموزش مهارت­های زندگی دریافت نمودند. در این مدت گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. یافته­های به­دست آمده در این پژوهش،  با استفاده از SPSS و آزمون کوواریانس حاکی از اثربخشی آموزش مهارت­های زندگی بر کاهش علایم اختلال سلوک در پس­آزمون و پیگیری بوده است (01/0>p).}, keywords_fa = {آموزش مهارت‌های زندگی,علایم مرضی,اختلال سلوک}, url = {https://www.ceciranj.ir/article_68395.html}, eprint = {https://www.ceciranj.ir/article_68395_b33c67f8cc61d6b6f9db4b6d67eb0b9c.pdf} }